Backpacken voor halfervarene reizigers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu Backpacken voor halfervarene reizigers - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu

Backpacken voor halfervarene reizigers

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Marsha en Renate

06 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

HIII I"M HEEEERE!! zoals onze favoriete hotelmedewerker Tim zou zeggen.

Leuk dat jullie ons volgen! Na een paar dagen in Vietnam zijn we gelukkig al veel meer gewend. De stad Hanoi blijft superdruk, maar we weten nu hoe we dat moeten handelen: gewoon oversteken, af en toe relaxt wat drinken (vers fruitsap of een cocktail), lekker eten, tussendoor even chillen op de hotelkamer en dan komt alles goed!

Van dinsdag op woensdag hadden we vrij veel last van onze jetlag, zo lag ik van 3 tot 6 uur wakker, en Marsha van 4 tot 7 ongeveer. Superfijn :p nouja met een jetlag ben je natuurlijk dan heel erg wakker, dus gingen we lezen in de lonely planet en allerlei hostels opzoeken op tripadvisor. We hebben nu dus al een mooi lijstje met hostels in verschillende plaatsen waar we wel heen willen (en vooral ook welke niet!). Daarna nog eventjes geslapen, en toen was het wel weer moeilijk om wakker te worden, erg handig. Daarna ontbeten, en samen met Tim verschillende dingen geregeld voor de komende dagen. Het ontbijt is hier trouwens heel lekker: een buffet met allemaal vers tropisch fruit, tomaatjes, toastbrood, broodjes, kaas, jam, en je kan dingen bestellen zoals een omelet. Ons succesrecept is dan ook toastbrood met kaas in de toaster, en daarna een omelet eroverheen :p sowieso zijn we erg blij met de kaas.

Gisteren zijn we naar The Temple of Literature geweest, dat is een tempel gewijd aan Confucius, en had van alles te maken met kennis. Het was ook een stukje lopen dus we hebben nog veel meer van Hanoi gezien. Ons hotel is in the old quarter dus het was nu ook leuk om in andere wijken rond te lopen. Zo zijn er ook wijken met veel bredere straten, eigenlijk lanen, en bijvoorbeeld ook een laan met allemaal communistische versieringen enzo. 's Avonds hadden we gegeten bij the green mango, want we hadden (ja zo snel al, we vinden het zelf ook wel genant, vandaar dat halfervaren) zin in Westers eten :D hij stond in de lonely planet en we hebben er ook superlekker gegeten!! Toen we terugliepen naar het hotel zagen we iemand zitten die naast ons zat in het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Hanoi, supertoevallig dus! Hij zat met 2 anderen bier te drinken en nog te eten, dus wij besloten om gezellig met hen een biertje te drinken (ja zelfs ik nam bier, op een of andere manier smaakt dat toch anders dan in Nederland ;)). Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben heerlijk geslapen!!

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, en na het ontbijten en douchen hebben we een taxi genomen naar the Museum of Ethnology. Dit was echt een leuk museum (zeker voor mij als antropologe (in spe)) over alle etnische groepen in Vietnam! Er zijn in totaal 54 etnische groeperingen, waarvan de Viet de grootste is (85 procent van de bevolking) en de andere 53 zijn dus minderheidsgroeperingen, die vooral in het binnenland/in de bergen wonen. In het museum zag je van de verschillende groepen allerlei kenmerken, zoals rituelen, kleding, hun tools, dat soort dingen. Buiten het museum was een enorm gedeelte met typische huizen van deze stammen, daar kon je ook in, dat was ook heel erg leuk om te zien! Er liepen ook geiten rond maar daar werd Marsha een beetje panisch van, dus af en toe bleef ze wat langer in zo'n huis hangen om een geit te ontwijken :p tussendoor hebben we nog geluncht daar in het museum, wat ook erg lekker was. We zagen dat andere mensen broodjes bestelden die er heel erg lekker uitzagen, dus daar hebben we er ook 2 van besteld om mee te nemen, die hebben we nu net opgegeten als avondeten :)
Vanmiddag hebben we onze kleinere rugtassen ingepakt voor de komende dagen, en nu zitten we beneden in het hotel nog te chillen voordat we opgehaald worden.

We worden straks met de taxi opgehaald, dan nemen we de nachttrein naar Lao Cai (duurt ongeveer 9 uur). Daar worden we opgehaald en dan gaan we naar Sapa! Sapa is een plaats in de bergen, waaromheen allerlei dorpen liggen van verschillende stammen (dat we al wisten dat we hierheen gingen maakte het museum ook extra leuk:)). Daar zijn we 2 dagen, waarvan we 1 dag een trekking doen naar die bergdorpjes met een groep. Daarna nemen we weer de nachttrein terug, en dan komen we om ongeveer 6 uur s ochtends weer hier in het hotel aan. Dan mogen we hier weer gratis ontbijten, en dan worden we rond 8 uur weer opgehaald om naar Halong Bay te gaan! Dat is een supermooie baai met rotsen die uit het water steken. We gaan dan een boottocht maken in die baai, met ook een overnachting aan boord :) en kayakken en een grot bezoeken enzo. Daarna gaan we weer terug naar Hanoi en nemen de nachtbus naar Hue, we beginnen dan dus aan onze tocht naar het zuiden!!

Veel plannen dus, en we hebben er heel veel zin in!! Wel benieuwd hoe dat gaat met de nachttrein enzo. Nu worden we over een kwartiertje opgehaald dus stop ik maar met typen :)

Liefs Renate

• 06 Maart 2014 - 13:55

Tamara:

Klinkt goed Meiden!!
    Geniet er van en succes in de nachttrein Renaat, kan je daar wel slapen? :P

xx

• 06 Maart 2014 - 14:24

Pauline:

Jeetje dat zijn veel plannen zo achter elkaar! hopen dat jullie onderweg steeds een beetje kunnen slapen :)
    Marsha wat ben je toch een lekker kind zo met die geiten hahaha, ik zie het al helemaal voor me! :P

• 06 Maart 2014 - 16:20

Annemiek :

Heel leuk om te lezen Renate !
    Jullie hebben mooie plannen , ben benieuwd naar het vervolg over deze trip ...
    Geniet lekker ,

Groetjes Annemiek

• 06 Maart 2014 - 16:30

Sina :

Renate wat is dit leuk om te lezen en wat hebben jullie een heleboel plannen, dus we gaan een hoop van jullie horen ( hoop ik ha ha ! ). Heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende verslag.
    Groetjes Sina.

• 06 Maart 2014 - 17:17

Denise:

Wat gaaf! Klinkt allemaal erg goed! Liefs

• 06 Maart 2014 - 19:56

Lauren:

haai toppers! wat een super leuke berichtjes al van jullie! vind het toch een beetje jammer dat jullie het kahlua baileys wodka drankje zijn vergeten om te noemen hahaha moeten jullie toch maar een keer maken als jullie weer thuis zijn! love you xxxx

• 06 Maart 2014 - 22:21

Anita:

Hé lieve meiden.
    Heerlijk om zo'n uitgebreid verslag te kunnen lezen! Maar eh: broodje kaas??? Als echte wereldreizigers ontbijten jullie toch als de locals?
    Wat grappig om Ulli uit het vliegtuig weer tegen te komen ;-D En het is inderdaad bekend dat drank in het buitenland tijdens vakanties vaak beter smaakt dan thuis.
    Jullie zijn nu onderweg naar Sapa en slapen hopelijk een beetje. Vandaag flink gegoogeld en wat een prachtige beelden van Sapa en Halong Bay. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    XXX mam

• 09 Maart 2014 - 10:34

Astrid:

Wat geweldig om jullie te kunnen volgen..... heel veel geluk en plezier met alle indrukken... hier in Heemskerk
    mooi weer... vanmiddag voor het eerst dit jaar pootje baden in Wijk aan Zee!! Veel liefs, Astrid... ben benieuwd naar het volgend verslag ♡♡

• 09 Maart 2014 - 18:54

Joanneke:

Hey ladies,

Wat een leuk verhaal en wat een plannen nog! :) ben nu al benieuwd naar de volgende avonturen! En natuurlijk ook naar de foto's ;)

Liefs x, Joanneke