Boten, partyen en een beetje sightseeing - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu Boten, partyen en een beetje sightseeing - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu

Boten, partyen en een beetje sightseeing

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Marsha en Renate

13 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Hi!

Ik wil graag beginnen door te vertellen hoe grappig het is om met Marsha te reizen. Zo heb je naast de geitenfobie, waar ik al over schreef, nog meer grappige dingen die Mars kenmerken. Zo doet ze uitspraken zoals "ik ben echt een superheld, ik heb een capeje met rozen!" als ze haar sarong om zich heen heeft geslagen. Ook hebben we een interessant gesprek gehad over religie. Wij zaten in de nachttrein, en we wisten nog niet met wie we onze 4 persoonscoupe zouden delen. Het gesprek ging ongeveer zo.
R: Ik bid tot alle goden die ik ken dat er geen rare oude mannetjes bij ons in de coupe komen. God, allah, jahweh
M: buddha, hindu
R: hindu is geen god. Buddha ook niet trouwens.
M: dat weet ik wel! Dat is shabili ofzo!
R: shiva.
M: ja die!
Nou god straft meteen (ik denk zelf dat het shabili was) aangezien er dus een huilende baby bij ons in de coupe kwam.

Daarnaast is Mars ook echt slecht in onderhandelen en verkopers afwimpelen. Er komen hier echt CONSTANT verkopers naar je toe met zonnebrillen, schilderijen, kaarten, aanbod voor ritje in de fietstaxi etc etc. De beste manier is vriendelijk maar beslist zeggen No thank you. Marsha daarentegen zegt dingen als no i'm sorry! I just have one backpack and then it will break! Of over zonnebrillen: no i'm sorry i already have one! Wat de verkopers als een uitnodiging zien om ALLE schilderijen/kaarten/zonnebrillen van hun collectie te laten zien, enig. Maar goed daar kunnen we samen gelukkig ook heel erg om lachen

Maar dit allemaal terzijde. We zijn nu in Hue, een heel leuke stad ongeveer halverwege Vietnam. We zijn hier met de nachtbus gekomen en hiervoor hebben we dus een tour gedaan naar Halong Bay. Oke first things first. Toen we uit Sapa kwamen hadden we een paar uur in het hotel in Hanoi, waar we de eerste nachten hebben geslapen, om te douchen en onze spullen om te wisselen voor de volgende tour. Toen werden we opgehaald met een minibusje, om naar Halong harbour te gaan. Daar gingen we de boot van Fantasea cruise op, met een groep van zo'n 20 mensen. Het was echt een fancy boot, we hadden samen echt een mooie hut met eigen badkamer. De hele inrichting van de boot was trouwens mooi. De eerste dag kwamen we dus s middags op de boot, toen gingen we meteen lunchen en nou ja het eten was echt geweldig. We hadden het niet zó goed verwacht eigenlijk. Enorme schalen met rijst, springrolls, seafood, gewokte groenten en vlees, tofu, van alles. Echt geweldig en zo waren dus alle maaltijden :) na het lunchen gingen we met een kleiner bootje van onze boot af om een grot te bezoeken. De grot was echt heel groot en ook wel mooi. Daarna gingen we naar een ander eilandje om daar naar de top te lopen via superveel traptreden. Het was vast een mooi uitzicht geweest.... als het niet had geregend en mistig was geweest. Want ja dat was ontzettend jammer, we hebben 2 dagen alleen maar regen en mist gehad, waardoor je blijft denken "het zou nog veel mooier zijn als het mooi weer was", echt wel zonde. Na de eerste 2 stops konden we gaan kayakken, nou ja daar hadden wij eigenlijk niet zo'n zin in, zo in de regen en het was dus ook best koud. Wij gingen dus maar thee drinken en douchen voordat de rest van de groep terug was (wat ook betekende dat we warm water hadden :D). Daarna gingen we eten, en na het eten besloten we om een cocktail te nemen, en dat was het begin van een ontzettend gezellige avond met de groep :) wij hebben de groep boten/in de boot geleerd, en de 3 supergrappige engelse meiden hebben ons cereal killer geleerd, een spel met een cornflakes doos dat echt heel grappig is maar lastig is om zo uit te leggen :p anyway het was wel laat geworden dus dat het ontbijt om 7.30 was, was natuurlijk ideaal. Daarna gingen we terug naar de haven, terwijl we leerden om zelf springrolls te rollen :) en daarna op te eten natuurlijk. Wij zijn inmiddels erg fan van springrolls :) bij de haven aangekomen hadden we eerst ook nog lunch aan boord en daarna gingen we met het busje weer terug naar Hanoi.

In Hanoi hadden we deze keer maar 1 uurtje voordat we opgehaald zouden worden voor de nachtbus naar Hue. Nou ja wat zal ik eens zeggen over de nachtbus. Er zijn zeg maar 3 rijen met stapelbedden, en helemaal achterin lig je met zn 5en erg cosy naast elkaar. Nou daar zaten/lagen wij dus, het blijkt ook dat ze de toeristen helemaal achterin stoppen omdat je daar het meeste last hebt van de hobbels en bobbels, oke great. Gelukkig hebben we nog best wat uur kunnen slapen van de 16 uur die de bus erover deed, behalve wanneer onze fijne voorbuurman weer door zijn telefoon begon te tetteren en ze The Voice of Vietnam lieten zien en vooral lieten horen door de hele bus.

Toen waren we eindelijk in Hue aangekomen!! We zitten hier in het backpackers hostel, the place to be hier. Eerste keer in een dorm, maar het bevalt goed :) slapen op een kamer met z'n 6en. Het is een fijn hostel, met ook goede kastjes voor de backpacks en kleine kluisjes voor de andere dingen, zodat we niet met ons hele hebben en houden de straat op hoeven :) er zijn grote balkons, waar je echt goed kan chillen en waar je heel snel heel veel nieuwe mensen spreekt, heel gezellig. De eerste dag dus rustig aan gedaan, beetje rondgelopen rond het hostel. We gingen in het hostel ook eten, en daarna was het meteen happy hour en hebben we er weer een leuk feest van gemaakt. We gingen ook uit naar een bar waar ook locals komen, leuk dus wat meer gemengd in plaats van alleen backpackers. Marsha werd toen jarig om 0.00 dus dat was ook leuk :) de kater de volgende dag was iets minder geslaagd maar ja die hebben we eruit gechilld/geslapen. S avonds gingen we weer partyen want ja Marsha was nog steeds jarig en ja wat doe je eraan he :) vandaag zijn we naar de oude citadel van Hue geweest. Hue was vroeger de hoofdstad van Vietnam, ook omdat het zo centraal ligt. Het was erg mooi, maar het is echt zonde dat er zoveel vernield is tijdens verschillende oorlogen. We hebben zo'n 3 uur rondgelopen door Hue. Vanmiddag hebben we weer lekker rustig aan gedaan, gechilld op het balkon en geskypet met Lauren :) daarna zijn we mexicaans gaan eten.

Nu zijn de backpacks weer helemaal ingepakt en hebben we al gedoucht, straks lekker slapen want we moeten vroeg op. Morgen gaan we om 8 uur naar Hoi An voor sowieso 3 nachten, ook heel veel zin in want we horen alleen maar positieve verhalen over deze plaats :) ook zijn veel mensen die we hier ontmoet hebben al in Hoi An, of gaan ook morgen, en iedereen gaat naar hetzelfde hostel, dus dat wordt weer gezellig.

Liefs Renate

• 13 Maart 2014 - 16:37

Anita:

Wat een grappig verhaal; heerlijk om te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Slaap lekker en goede reis naar Hoi An. XXX

• 13 Maart 2014 - 18:13

Denise:

Wat een super leuk reisverslag weer. Xx

• 13 Maart 2014 - 19:31

Monique:

Hoi meiden,
    Leuk om jullie verhalen te lezen, en Marscha nog van harte gefeliciteerd! Bijzonder om zo je verjaardag te vieren :-). Nog veel plezier,

Gr. Monique

• 13 Maart 2014 - 19:59

Mireille:

Wat leuk om te lezen meiden! Vooral door blijven schrijven (voor zover jullie daar nog tijd voor hebben tussen alle sightseeing en socializing door ;-))

• 13 Maart 2014 - 21:58

Tanja Martijn:

Wat een leuke reisverhalen. Veel plezier