Backpacken voor dummies - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu Backpacken voor dummies - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu

Backpacken voor dummies

Door: marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha en Renate

04 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Hoi lieve mensen,

Nou wij zijn veilig aangekomen in Hanoi hoor, na het gek maken van iedereen met onze verhalen en een lange reis. De laatste dagen voor onze reis verliepen nogal hectisch, vanwege voorbereidingen en onze tante op de IC, maar uiteindelijk zijn we (volgens mij) redelijk goed voorbereid op pad gegaan en gaat het met onze tante steeds iets beter :)
Vrijdag hadden wij allebei afscheid genomen van onze vrienden, renate bij het feestje van Jenna en ik in de kroeg. Het blijkt toch moeilijk om afscheid te nemen al weet je dat je iets geweldigs gaat doen! Zaterdag was het tijd om familie gedag te zeggen en zondag voor de laatste voorbereidingen en het chillen met zn vijfjes.

En toen... was het eindelijk zo ver, na (verrassend genoeg) nog redelijk goed geslapen te hebben konden we maandag naar Schiphol vertrekken. Daar de bagage ingecheckt en uiteindelijk nog wat gedronken mrt mama papa lauren pauline sharde angela thirsa anouk en Jenna. Daarna was het tijd voor het afscheid, wat echt nog heel moeilijk was. Op zo'n moment denk je echt:waarom doe ik dit. Toen we door de douane heen gingen was dat gevoel gelukkig snel over. We konden gelukkig redelijk snel naar de gate en boarden. De eerste vlucht verliep vrij soepel. Het duurde wel 12 uur maar met muziek luisteren, films kijken en (proberen te) slapen ging het nog wel snel. We moesten overstappen op kuala lumpur. Een groot modern vliegveld met een jungle boardwalk in het midden. Ach, waarom ook niet.... we gingen nog maar even iets eten en rustig aan doen, tot we bedachten om maar alvast naar de gate te gaan. Toen kwamen we er achter dat we nog met de airtrain moesten, gelukkig duurde het niet lang. De 2e vlucht van 3 uur was iets vertraagd, maar rond 1 uur vietnamese/7 uur nederlandse tijd landden we op Hanoi.

HANOI
Gelukkig hadden we ons visum in Nederland geregeld. We kwamen zonder problemen Vietnam in. Na 3 jaar wachten op onze backpacks waren we weer compleet en ready om verder te gaan. Toen we door de laatste poort heen kwamen en we in de normale hal van het vliegveld waren hadden we al veel bekijks. Als redelijk lange, erg witte mensen met blauwe ogen ben je hier sowieso mega interessant. Ach we moeten er maar aan wennen. We gingen geld pinnen, en als je graag miljomair wil zijn moet je naar Vietnam gaan. We pinden allebei het maximale bedrag a 2 miljoen dong, wat gelijk staat aan ongeveer 80 euro. Hierna zijn we, eigenlijk heel verkeerd, een taxi ingepraat naar het centrum. Gelukkig is alles goed gegaan en heb ik al een paar lachbuien gehad om de verkeersregels van de vietnamezen: die zijn er niet. Gewoon rijden waar je wilt en wie het hardste toetert mag als eerst. Zoals je kan raden is Hanoi dus dikke chaos.
Ons hotel is best luxe en heel erg chill en de service is fantastisch, we werden ontvangen met vers fruit en citroendrankje en er werd heel duidelijk gemaakt dat zij met alles zouden willen helpen, niets is teveel. Toen we in onze kamer waren zijn we gaan slapen en na lekker gedoucht te hebben konden we er weer tegen aan. We zitten in het old quarter van de stad en hebben een paar tips gekregen. Het hele centrum is vrij klein. Toch hebben renate en ik het voor elkaar gekregen om een keer of 8 te verdwalen onderweg naar het meer, omdat we te eigenwijs waren om met een kaart te lopen :p ook zijn we een stuk of 30x bijna aangereden omdat je hier gewoon moet gaan lopen, alle motors en auto's rijden wel om je heen..
Hanoi staat bekend om zn streetfood dus dat hebben we even geprobeerd. Steamed rice roll with chicken. Jammer genoeg vonden we het niet zo lekker. We zijn er nu al achter dat we wel nog echte beginnende backpackers zijn, die nog niet zo makkelijk zijn met eten en ook niet helemaal op ons gemak voelen tussen de locals. ! Maar misschien komt dat nog haha.
Na nog 2x verdwaald te zijn kwamen we in een leuke bar waar we ons eerste cocktailtje lekker hebben gedronken. Toen in 1x goed gelopen naar ons hotel, dus we waren trots op onszelf. We komen er wel. :)
Renate slaapt nu al en ik ga ook lekker slapen. Ik ben benieuwd wat we morgen weer gaan beleven.

Liefs, , Marsh

• 04 Maart 2014 - 16:24

Jenna:

Jeej eerste reisverslag :D! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en een chill hotel hebben! Logisch dat het nog even wennen is, maar komt vast goed :D! Heeel veel plezier komende tijd!! xx Jenna

• 04 Maart 2014 - 17:10

Stella:

Hahaha denk dat ze in heel Azië universele verkeersregels hebben dan, hier is t ook 1 chaos! Slaap lekker schatje!!

• 04 Maart 2014 - 18:47

Anita:

Wat heerlijk om jullie eerste verslag te lezen. We hadden natuurlijk iets via app. Lang leve internet en de smartphones!
    Natuurlijk is het allemaal wennen, maar komt goed. Geniet van alle nieuwe indrukken en jullie zullen best lekker eten vinden. Alle begin is moeilijk, denk maar aan dat tentje in HongKong :-P
    Hoop dat jullie lekker kunnen slapen en dan morgen een fijne dag in Hanoi! XXXX

• 04 Maart 2014 - 19:57

Denise:

Hee lieve nichten,

Klinkt goed

• 04 Maart 2014 - 19:58

Denise:

En het eten daar wennen jullie nog wel aan haha. Liefs

• 06 Maart 2014 - 16:37

Sina:

Alles is goed gekomen zo, alleen het eten maar daar wennen jullie ook aan. Groetjes aan Renate.