Van midden naar zuid Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu Van midden naar zuid Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marsha en Renate Waard - WaarBenJij.nu

Van midden naar zuid Vietnam

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha en Renate

23 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hee lieve volgers,

We zijn pas net iets meer dan een week verder, maar hebben ondertussen alweer zoveel gedaan dat het tijd is voor een update. We zijn inmiddels namelijk alweer 4 plaatsen verder!

Na een relatief korte busrit van een uur of 4 kwamen we aan in Hoi An en wat een fantastische plaats is dit. We sliepen in het Sunflower hotel, een groot hostel waar we heel veel mensen die we in Hue al hebben ontmoet weer tegen zijn gekomen. We hadden een chille privé kamer dus we konden weer lekker een zooitje maken bij het uitpakken van de backpacks :) Op de dag van aankomst was er het lichtfestival waardoor de hele stad versierd werd met lantaarns en lampionnen wat een heel aparte sfeer gaf. Hoi An heeft eigenlijk alles, je hebt strand, een leuk stadje, veel leuke restaurantjes en het hele sfeertje is gewoon goed. We hebben 2 dagen fietsen gehuurd om naar het strand en naar de stad te gaan wat je veel vrijheid geeft en veel motor en taxi aanbiedingen en verkooptrucs scheelt. Op de 2e avond hebben we bij de bar van het hostel eerst veel cocktails gedronken en zijn we daarna naar de why not bar gegaan... onbeperkt sterke drank voor 3.50 p.p.... Zoals je kan raden is deze drank van verschrikkelijke kwaliteit, is het super smerig en wordt je er alleen maar heel dronken van. Wat een troep.
Het resultaat was de volgende ochtend te merken, met name bij mn lieve zusje hahah. Wij hadden een kookcursus geboekt en waren erg pittig om half 9 ' s ochtends opgehaald en liepen op de markt, maar Renate had een mega kater en dus zijn we weer terug gegaan naar het hostel om verder te slapen. Ik vond dit erg grappig, Renate niet. De volgende dag deden we poging 2 voor de kookcursus en dit ging wel goed. Het was super leuk en we hebben onze al aanwezige kookskills nog even verbeterd. De kookcursus begon dus op de markt, daarna gingen we met een boot naar een eiland waar eerst werd uitgelegd hoe je rijstkorrels uit de planten haalt etc. Hierna begon de echte kookcursus, waarbij we zelf verse springrolls hebben gemaakt, beef noodle soep, beef salade en een soort pannenkoek in rijstpapier en alles, nouja het was leuk, lekker en veel te veel :) na de kookcursus konden we onze op maat gemaakte kleren ( ♡) ophalen. Dit is nog weer zo iets waar hoi an bekend om staat. We hebben allebei 2 jurkjes en 1 broek laten maken en ze zijn awesome. 1 jurkje had ik van renate gehad voor mn verjaardag, super lief :)

Na hoi an gingen we weer met de nachtbus, (♡♡♡♡♥♥♥♥♥♡♡♡♥♥♥♥) met bestemming Nha Trang. De nachtbus duurde 12 uur en was uiteraard weer genieten. Renate was te lang voor de stoel, dus dat was erg grappig. Lekker comfortabel. Nha Trang staat bekend als het Lloret de Mar van Vietnam waar veel Russen komen. Dit was allebei zeker waar, de stad is gericht op strand, uitgaan en buckets alcohol en alle restaurants hebben ook alle informatie in het Russisch op de kaart en uithangborden staan. Ook is er een overvloed aan dikke russen op het strand, fijn :):( we hebben in Nha trang eigenlijk weinig uitgevoerd, lekker op het strand gelegen, uitgegaan, op het terras gezeten en heerlijk uit eten geweest, waarvan 1x italiaans in een luxe restaurant voor een bedrag waar we normaal gesproken 2 nachten voor kunnen slapen met zn 2en. Het was zo heerlijk, dus we hebben nergens spijt van haha. Ons hostel was heel mooi, schoon en de mensen super aardig het hele personeel wist je naam en wilde constant met je praten. We zaten in een gemixte dorm waarbij we zeker de 2e nacht heel erg hebben gelachen. Er kwamen ' s middags namelijk 2 Ierse jongens in onze dorm die op dat moment al behoorlijk aangeschoten waren en die St. Patricksday nog wilden vieren, dit was hen namelijk tegen gevallen in Dalat. Ze waarschuwden ons dus al dat ze ontzettend dronken gingen worden en laat terug zouden komen. Omdat wij de dag erna de wekker weer om 6 uur hadden zouden wij niet uitgaan en wij verwachtten toen we terug kwamen van uit eten en een drankje doen dat we de kamer voor ons zelf hadden om rustig onze tassen weer te ordenen. Niks was echter minder waar, toen we om half 11 terug kwamen lagen alle jongens al in een coma op bed. Zeker party hardy.

De volgende dag gingen we naar Dalat, 4 uur met de bus. Dalat zelf is niks aan, behalve het meer dus zijn we van ellende smiddags maar gaan waterfietsen. S avonds zijn we met een groepje gaan eten en hebben we een drankje gedaan. De dag erna hebben we echter zo'n fantastische dag gehad, Dalat zelf is dus mega saai maar de omgeving is zo prachtig. Samen met Wieteke hadden we een easy rider tour geboekt door de omgeving, dus achterop de motor naar een tempel, waterval, zijde fabriek, koffie plantage, berg en dat alles in het zonnetje en 30 graden. Het was heel mooi, heel gezellig en gewoon geweldig. Mijn chauffeur hield wel van een beetje tempo dus wij gingen een stuk harder nog dan de anderen, echt heel vet. De motorrijders konden zelfs een paar Nederlandse woorden, ik weet niet wie ze die dingen geleerd hebben maar ze zeiden constant ammehoela, lekker hobbelig en matennaaier. Savonds nog een rondje om het meer gelopen (7km) nadat we al 1.5 uur in de bergen hadden gelopen dus het was een goede dag. Daarna uit eten en op tijd slapen want we moesten ALWEER de bus vroeg hebben de volgende dag.
Gister hebben we 8 uur in de bus gezeten naar Ho Chi Minh City / Saigon. Dit is echt een heel erg leuke stad en 30.000 x leuker dan Hanoi. Oversteken blijft hier echter wel een issue. We zitten in een guesthouse in het backpackersdistrict , dichtbij een park met fitnessattributen en dichtbij een bakker met bruin stokbrood met kaas. Goodlife. Vandaag hebben we de stad doorgelopen , hebben we besloten geluncht bij een barbecue ding en zijn we naar het museum geweest over de vietnam oorlog. Heel veel foto's zijn schokkend, zeker van kinderen die naar aanleiding van de gifgasaanvallen misvormd geboren zijn of zwaar misvormd zijn geraakt. Raar idee dat dit nog maar 40 jaar geleden is gebeurd.....

Vanavond gaan we uit eten (goh, verrassend) en naar een skybar om de grootste stad van Vietnam van boven te bekijken met een cocktail in onze hand. Ik kan vervelendere dingen bedenken. Morgen gaan we naar de tunnels van de viet cong uit de oorlog en een tempel. Het is wel een raar idee dat we al zoveel hebben gezien en gedaan in 3 weken en dat dit onze laatste dagen in Vietnam zijn..

Heel veel liefs, Marsha

• 23 Maart 2014 - 16:03

Denise:

Klinkt super gaaf meiden. Xx

• 24 Maart 2014 - 09:10

Syl:

Eíndelijk heb ik jullie verslag kunnen lezen.
    Wat ontzettend leuk, en wat een klus om zoveel te vertellen... Petje af!!
    Liefs XXXX